Mamma <3

Det finns stunder jag saknar mamma jätte mycket..
Som när jag har tagit på mig tumvantar och ingen är här för att dra jackan över,
När jag mår illa och det finns ingen som gungar mig (det låter konstigt, men det fungerar faktiskt),
När det är jätte kallt och det finns ingen som slänger på mig ett extra täcke eller ger mig varm oboy,
När jag mår jätte dåligt och det finns ingen säng jag kan krypa ner i och få kramar och lugnande ord,
När jag gråter och är ledsen finns det ingen som torkar mina tårar och förstår utan ord...


Nu är det såhär;
När jag har tagit på mig tumvantarna så trixar och fixar jag tills 20 minuter senare jag fått jackan över.
När jag mår illa så försöker jag gunga mig själv, inser att det inte funkar och ligger bara och försöker tänka bort det.
När det är jätte kallt så måste jag kliva ut ur det halv varma täcket till den kyla som är utanför för att få tag i ett extra täcke för att sen kliva ner och 30 minuter senare bli halv varm.
När jag mår dåligt så får jag försöka lugna mig med mina egna tankar utan kärleksfulla kramar.
När jag gråter så får jag försöka göra det i kudden.


Om jag hade vetat att det var såhär att bli vuxen, så hade jag vägrat.



Jag saknar mamma <3 <3



Speciell mamma låt;
Magnus uggla - Morsan é okej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din lilla hälsning här:

Trackback
RSS 2.0