Dag 08 - Ett ögonblick

Det är lättast att bara komma ihåg sorgliga ögonblick, men det är väl kanske inte så konstigt. Det brukar väl vara dom som etsar sig fast.
Men jag har samtidigt många lyckliga.


Ett av dom är när jag fyllde 18.
Min pappa bor som sagt i Norge och jobbar där.
Jag hade pratat med pappa några dagar innan min 18 års dag, och han berättade att han jobbar natt och som vanligt informerar han mig och att jag inte får ringa för tidigt (Han behöver ju få sova när han jobbar natt).
Han sa samtidigt att han jobbar när jag fyller år och kan inte komma, samma sak med min äldre bror.

Under den här tiden drack jag en speciell hostmedicin som är jäkligt sövande och jag hade max dosen, så jag var inte riktigt med hela tiden. Haha.

Dagen kom och jag fick ett grattis sms av Isaksson som också frågade om han kunde titta förbi.
Visst, tyckte jag och slumrade till en stund till. (Isaksson är en barndomsvän).
Jag vaknar över att det plingar på dörren, så jag kliver upp och tänker att det är isaksson.

Öppnar dörren och där står pappa!
Jag reagerar med att smälla igen dörren, låsa sen går jag och lägger mig igen.. Det plingar en gång till och jag kliver upp, öppnar dörren och pappa står fortfarande där!

"Fan det är du?!?!?!"

Då hade han varit hos farmor i 4 dagar och gjorde allt det där för att överraska mig :) Så varje gång mamma sa att hon skulle gå till farmor så gick hon och smidde planer med pappa :D Dom kidnappade mig till övik till brorsan och hans tjej och sen kom vår äldre bror också :D


Det är ett ögonblick jag aldrig glömmer, dels för att det var så komiskt och dels för att jag var så glad över att pappa kom.




Pappa <3




Bye Darlings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din lilla hälsning här:

Trackback
RSS 2.0