Dag 09 - Min Tro

Vetni, jag skulle så gärna vilja skippa den här, hoppa över på nästa fråga. För jag har inget bra svar förutom att jag är:

Agnostiker.

Saken är den att jag vill läsa om alla religioner, veta alla religioner innan jag bestämmer mig för någon.
För det ska ju kännas rätt.
Helt enkelt så anser jag att för att välja rätt religion så måste man ha kunskap om alla.
Jag har allmän kunskap om alla religioner, men inte så att jag kan välja en. Nu låter det jävligt dumt att jag snackar om att välja religion. Det jag menar är att det ska kännas rätt.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det hela, det jag vet är att jag vill ha något att tro på.
Största anledningen till att man vill ha en tro är väl för att känna gemenskap, att man aldrig är ensam.
Samtidigt, krigen vi har haft och har. Är antingen politiska eller religiösa.
Nu är det säkert inte religionens fel, utan dom religiösa människornas fel.
Men, det ska inte hindra mig.
























Agnosticism används numera ofta som beteckning för uppfattningen att det inte går att veta om det finns någon gud eller att få någon kunskap om densamma.

Vi får väl se vad som händer i framtiden, hoppas folk förstår mig och absolut inte tar illa upp!



Bye darlings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din lilla hälsning här:

Trackback
RSS 2.0