Tyger, loppis, mojito och norge-längtan

I'll take it from the top.

Åkte hem till mammi, hjälpte en kompis att ställa iordning till henne's loppis.
Hämta massa bord, ställa upp massa saker, köpa saker själv och så vidare.

Hon hade rensat ut tyger som jag fick, 3 påsar. Sen hade jag en halv säck med tyger som redan väntade på mig hemma (Yay?).

Mammi bjöd mig på en Mojito. Det var nog inte allt för gott om jag ska vara ärlig.

Idag har jag enbart stått och sålt i min kompis loppis, tjänat in en slant åt henne. Sen har jag gått runt och snyltat tio'r av alla jag känner, HA!

Efter att vi hade stängt henne's loppis åkte vi iväg till ett annat. Som ett norskt par hade. Dom bodde strax utanför röros. Där har jag varit, en gång med min klass i norge på marknaden som dom har andra tisdagen i november.
Sen har jag varit där många fler gånger eftersom Ina's mamma hade en stuga där.

Det visade sig att dom var Rosenborg fans (Som jag har varit i flera år) och att deras svärson spelade ett tag där.
Det var efter den svängen, efter att ha stått och pratat med dom som jag insåg hur mycket jag saknade norge, hur mycket jag saknade att bo där.

Slängde iväg ett sms till pappa där jag bara skrev "Jag längtar tillbaka till norge".
Tog inte lång tid innan han ringde, han tyckte att jag skulle utbilda mig färdigt till ssk och sen flytta och jobba där.

Men just nu känns det som att jag ALDRIG kommer att bli färdig utbildad, eftersom det krånglar stup i kvarten.

En positiv sak!!

Fanny kommer på tisdag, då ska jag dra iväg henne till polisen så vi kan fixa till mitt pass. Sen ska vi iväg hem till mig igen (Självklart kommer vi att ha hällt i oss massa kaffe i mina nya muggar som jag hittat idag på det norska loppiset innan vi drar någonstan). Sen när vi är hemma igen iaf, så ska vi boka resa. Då kommer det att kännas underbart.

Så tisdag är en bra dag.
Tisdag är en dag att längta till.



Pusshej

Kommentarer
Postat av: Fanny Edfeldt

Hade mitt första möte med en mojito igår. Inte särskilt smarrigt. Längtar till Tisdag. :D



Btw, jag har också varit i röros. Vi hyrde en stuga ett år några mil från röros så då åkte vi dit. :) Jag var ganska liten så jag minns inte så jätte tydligt, men varit där, det har jag. :)

2011-06-19 @ 16:35:58
URL: http://delilahpurple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din lilla hälsning här:

Trackback
RSS 2.0