Spiralen från helvetet..

 
Jag jobbade på fredag morgon, sen var jag ledig och såg fram emot att få ta det lugnt hela helgen och mysa.
Eftermiddagen flöt på, jag köpte en skit snygg klänning och en "bh" (vet inte vad jag ska kalla det) och gick hem.
 
Jag skickade karln för att fara iväg och handla, i samma veva som jag pratadde med honom stack det till som en kniv i livmodern och jag skrek till, vart paff och började fundera om det var mensvärk.
Men det kändes inte som mensvärk, det gjorde så ont att jag bara ville gråta och kräkas. Det spelade ingen roll hur jag låg/satt eller stod. Smärtan var ihärdig och extrem. Efter några timmar gav jag upp, jag kände att nu orkar jag inte mer. 
 
Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som tyckte jag skulle till akuten eftersom det kunde vara en inflammation i livmodern. (Jag berättade för henne att jag hade bytt spiral den tredje december) och tydligen kunde det ha blivit en liten skada som sen blev en inflammation.
 
Jag fick sjukresa med taxi till sjukhuset, eftersom jag kunde då fan inte gå dom 3 km som det är. 
När jag väl kom till akuten vart jag så snopen över hur fort det gick. Dom tog proverna så fort som möjligt och sen kom gynekologen och hämtade mig. 
 
Efter mycket sökandes på ultraljudet säger hon "spiralen sitter som den ska".. Efter 2 minuter utbrister hon "men  vadfan? Den sitter inte alls som den ska"
 
Då har spiralen glidit och hamnat på sniskan, den satt där den ABSOLUT INTE ska sitta, på en väldigt väldigt känslig del av livmodern, det var därför smärtan var så akut. Den gled och fastnade på snedden där nere. Hon drog ut den och det gjorde inte alls ont, eftersom den var nästan ute. 
 
Fick tabletter för smärtan och fick åka hem, med ångesten som fortfarande hänger över huvudet.
 
Jag måste sätta in en ny.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din lilla hälsning här:

Trackback
RSS 2.0